Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 7 januari 2018

Mitt fel att inte bloggersidan var okej. Hittade felet.




Det var en perfekt promenad idag.
Med Zlatanboken i lurarna gick jag hemifrån till Årstabron, över den (tror att den är bortåt en kilometer lång) och konstigt nog var inte den lika läskig som jag upplever att Liljeholmsbron än. De är ungefär lika höga.

Anyhow.
Vid brofästet på andra sidan kan man slinka ned i Tantolunden och koloniområdet. Mysigt promenadstråk fortsätter sedan utmed vattnet fram till Liljeholmsbron och tillbaka hem. Den här gången gick jag via centrum och handlade.
Det tog en timme att gå, ungefär. Sisådär en halv mil, kanske?
Jag går inte fort, jag går TREVLIGT!

Idag var det verkligen en varmkakaodag. Men jag dricker ju inte det så jag fyller koppen med kaffe istället nu när jag, med nackkragen på i soffan, går igång med arbetspass två.
Femton sidor ska klaras av.'
Jag börjar NU!

Inga kommentarer: