Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 11 januari 2018

Då har jag för första gången i mitt snart 56-åriga liv ätit qourn.

Jag har haft en enorm motvilja intill illamående när jag har tänkt på det tidigare, men nu låg det färs i frysen och det var dags att testa.
Jag gjorde en köttfärssås av det och det var helt okej.
Jag ska försöka äta vegetariskt (kanske till och med prova veganskt) en gång i veckan och med grädde i såsen (där spricker det veganska direkt) blev det mättande och gott.

Typ så ... när jag inte har kommit igång med jobbet än. Tränade, handlade och sedan dess har jag mest slöat.
Men nu är det på det igen.
20 sidor är rent nödvändiga om jag ska hinna klart tills på söndag som ju är mitt mål.

Nästa vecka ska jag äta lunch med gammal chef, besiktiga Fårdan innan vi åker till Sälen där det kan vara så inåt helvete kallt att snoret fryser (hurra) och på fredag ska jag ha ett möte.
Däremellan jobba med något av alla mina pågående projekt.

Veckan efter ska jag vara med på en författardag med Författarcentrum och måndagen efter ska jag åka till Hyltebruks bibliotek.

Wohoo





3 kommentarer:

Anonym sa...

Testa kornbitarna. Det är faktiskt inte långt från kycklingfilé i smaken. Havregrädde är inte heller dumt som ersättning till grädde.
Lycka till med testandet.
Sanna

cyndi sa...

Det är MYCKET snö i Sälen :)

Åsa Hellberg sa...

Sanna; tack för tips!

Cyndi; jag vet, helt galet roligt!!