Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 16 januari 2018

Fårdan ska besiktigas,

jag ska tvätta efter det och innan jag kör till besiktningen ska jag hämta en selfie-pinne som jag har reserverat på Elgiganten i Sickla. Jag tänkte att det kan bli kul att ha i Sälen.

När jag kommer iväg dit. Nu är det där svinkalla graderna tillbaka igen hos SMHI och jag måste fundera på vilka dagar jag ska åka i så fall. Jag kanske skjuter på det ett par dagar. Jag måste vara hemma den 25:e, för dagen efter ska jag föreläsa på en grej i Stockholm.

Jaja. Det löser sig. Bara Fårdan går igenom besiktningen så. Hon har nu gått över 23 000 mil.
Förra året betalade jag 495 kronor har jag för mig, och det gjorde mig så irriterad att jag hade missat de billigare tiderna att jag i år var mer på hugget. Alltså betalar jag den här gången 395 istället.
Hundra hit eller hundra dit spelar verkligen ingen roll, men det spelar mig roll när jag känner mig lurad. Då är en femma irriterande.
Lura aldrig en Åsa Hellberg.
Lögner är det värsta hon vet.

Det var det.
Tisdag och 200 sidor manus kvar att läsa. Jag lämnar i morgon kväll.
Wohoo.


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Hundra kronor spelar stor roll tycker jag! Håller tummarna för Fårdan och hoppas du kommer iväg!