Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 24 januari 2018

I morgon återgår jag till mitt älskade Friskis.

Eller nä, älskade är det kanske inte, men jag tycker fortfarande att det är nödvändigt för att jag ska må bra i kroppen. Särskilt har min rygg mått bra av träningen. Jag fick ett mindre ryggskott i början av hösten, typ innan bokmässan, men då hade jag inte tränat på länge heller.

Så i morgon, men sedan kanske inte förrän om ytterligare en vecka eftersom jag har plats 15 på reservlistan på lördagspasset (som med sin core-träning nog är det allra bästa för mig). Man får boka en vecka innan passet klockan 7 på morgonen, så på lördag ska jag ställa klockan den tiden så att jag får vara med nästa lördag i alla fall.
3 pass i veckan mår jag fantastiskt bra av, och framledes blir det onsdag, torsdag och lördag. Övriga dagar promenader.
Utom idag för att det regnar!

(Jag säger det här för att peppa mig själv, inte för att skapa något tryck på någon annan. Jag skäms lite när jag inte håller det jag säger så för mig är det skitbra att redovisa mina mål. Hotivation snarare än motivation.)

På fredag ska jag föreläsa i Stockholm i 10-15 minuter och på måndag åker jag till Hyltebruk.
Hurra för lite sånt mitt i korrläsningen (som jag ska vara klar med i morgon har jag tänkt).



Inga kommentarer: