Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 14 februari 2018

Idag var det svårt att gå upp när klockan ringde 7,

men jag skulle ta emot nya ugnsplåtar och hade inget att välja på.

Mellan 7.30 och 10.00 blev 08.00 och nu sitter jag är med nya plåter, en kopp kaffe och försöker vakna till ordentligt för att kunna börja jobba.
Lite frukost kanske gör susen.
I morgon måste jag upp samma tid för då ska min lägenhet besiktigas. Mellan 08.00-15.00.
Antingen kommer de tidigt eller sent, eftersom jag bor näst högst upp.
Vad tror ni? Logiskt för mig är uppifrån och ned, men så kanske det inte är i byggbranschen.

Annars är humöret på topp, faktiskt.
Igår skickade jag in mina balkongpapper och om det tar åtta veckor som BalkongHans sa, så är min inglasning klar i mitten av april.
Wohoo, på det.

Nu ska jag jobba.
Tjohej.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

De kommer klockan 8.45 tror jag😀

Åsa Hellberg sa...

Hoppas!! :)