Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 15 februari 2018

Jag gav mig själv ledigt idag efter träningen.

Jag behövde sova och göra lite andra grejer, så istället hugger jag tag i manusjobbet i morgon bitti igen och så får vi se om jag kanske skippar träningen på lördag. Jag hade ont i ryggen idag och fixade träningen finfint men jag känner av det nu ändå.

Jaja, det funkar att ligga och skriva också, det har jag gjort förut.

För att ligga den dagen det är som värst är tipset, inte hålla på att provocera smärtan.

När och om jag får ont så kommer det alltid på samma ställe i ryggslutet.
Sedan jag började träna för ett par år sedan har jag inte märkt av det, förrän i höstas då jag inte hade tränat alls.
Då bara det kom när jag satte mig ned och skulle intervjuas för M-magasin.
Jag hade inte lyft inte vridit, ingenting sådant.

Då trodde jag att jag hade belastat fel när jag stod bakom skrivbordet och nu tror jag att boven är att jag har suttit vid köksbordet och jobbat och svankat för mycket.

Jaja.
Det går bort.

Tjohej!


Inga kommentarer: