Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 18 mars 2018

Så, då var mustaschen borta.

Den som jag nästan inte hade tänkt på innan en frissa för några år sedan föreslog att hon skulle ta bort de ljusa fjunen med trådning.
Well.
Jag blev helt rödprickig på överläppen i ett par veckor efteråt, och sedan dess använder jag en kräm eftersom jag tydligen har en MUSTASCH!
Jag är ju blond och behöver inga tunga grejer för att få bort hårstråna, och mest syns de nog faktiskt när jag är brun.
Sedan skulle jag färga ögonbrynen nu men min vätska var slut så det gick inte. Grrrrr.
Då måste jag måla, för utan färg på dem blir hela jag helgrå känns det som.

Tidigare idag var jag i Farsta centrum och lämnade tillbaka en reaklänning och la upp ett par byxor, och just nu badar jag mina fötter och sedan ska alla naglar få ny färg. De på händerna är det förstås ingen som helst fason på så länge jag skriver, men färg kan de ju få på sig ändå.

Det var väl det.
Nästa gång vi hörs är det från London.
Som vanligt följer ni mig bäst på Instagram:

https://www.instagram.com/asahellberg/


Wohoo.