Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 14 april 2018

Två intensiva skrivdagar kvar,

och den första av dem börjar med att jag går och handlar kaffe.

Igår kom jag på att min trötthet som jag har känt hela veckan, jag har till och med tupplurat både en och två gånger vissa dagar, säkert har med influensan att göra. Det är bara två veckor sedan den bröt ut så en viss eftersläng är väl bara att vänta.
Jag var ju skonad ändå, som inte fick hosta och elände efteråt.

Nu äter jag vitaminer, omega 3 och magbakterier och det som återstår är att börja röra på mig.
Nästa vecka är jag inbokad på Friskispass.
Då har jag startat årets tredje projekt och tänker att det kommer att funka tillsammans med träningen, även om jag har en tajt deadline även där.
Jag har satt sista juni för mig själv men skulle tro att jag kan få mer än så om jag behöver.
Från början var det ju 15 maj, men det reviderade vi för att tag sedan eftersom det verkligen inte är någon brådska (det här ska ut först nästa höst, som i 2019).

Men efter sista juni ska jag redigera både ungdomsbok och kortroman så kan jag hålla det datumet vore det allra bästa.
14 maj åker vi två veckor till Cypern och jag tänker att jag ska jobba lite där varje dag. Bara en timme gör nytta.

Planen är att jag tar Fårdan till västkusten, hämtar mamma, vi kör till Landvetter, parkerar på långtid och sedan kör jag henne hem när vi kommer tillbaka.
Det betyder ett par extranätter hemma hos brorsan före och efter resan, men det är ju bara kul att få träffa hans familj och jag har ju inget här hemma som jag måste passa.
Mina gröna växter tänker jag ta med i bilen så får lillebror passa dem medan jag är borta (balkongen väntar jag med tills jag kommer hem).

Det var det. Dagens rapport om varenda tanke jag har i huvudet.
Nu ska jag köpa kaffe.

2 kommentarer:

Nilla sa...

Hejsan,
Har nu återigen slukat en bok av dig (Sonjas andra chans).
Man kan inte släppa dina böcker förrän de är utlästa. Jag undrar
ifall du möjligen funderar på en fortsättning på dessa tjejers
liv?
Mvh/Gunilla

Åsa Hellberg sa...

Kanske någon gång, men jag har en massa andra berättelser först :)
Tack!